Til Menu

KOMME GUDS RIGE, GUDS VILJE SKE

Denne weekend er påske eller opstandelses søndag, hvor vi som Kristi tilhængere fejrer Han's opstandelse fra de døde på den tredje dag efter Han's begravelse efter Han's korsfæstelse, som beskrevet i Det Nye Testamente.

På grund af dette spændende mirakel - den samme kraft, der oprejste Kristus fra de døde, lever nu i Guds børn. Vi kan dristigt bede for andre på grund af den levende Guds Ånd bor inden i os.


VIDEO:

En af drivkræfterne i min gode ven Pastor Bill Johnsons tankeliv og værdisystem kommer ud af den bøn, som Jesus lærte sine disciple at bede (Se Matt. 6). I vores kultur kaldes det almindeligvis Herrens bøn, men det er teknisk set ikke ”Herrens bøn”, fordi det er syndens tilståelse og - Han syndede aldrig.

Vi kan måske finde i vores hukommelse af bøn nyttig, og det er bestemt åndeligt lovligt. Men for det meste gav Jesus os en model til bøn. Det ville være muligt for os at tage en hel dag med denne bøn og bare tage det et vers ad gangen og bede det i en time. Det er så rig og så fuldt af dets underforståelse.

Vor Fader, som er i himlen,
helliget være dit navn.
Dit rige kommer.
Din vil ske på jorden
som i himlen.
Giv os i dag vores daglige brød.
Og tilgiv os vores skyld,
som vi tilgiver vores skyldnere.
Og før os ikke i fristelse,
men befri os fra det onde;
thi dit er riget og magten
og æren og herligheden til evig tid.
Amen. "(Matt. 6:6-13.)

Læg mærke til, at bønnen starter med "Vor Fader"; det starter ikke med “Min far”. Ofte er der i vestlig kultur lagt vægt på os som enkeltpersoner i stedet for på os som familie . Hver gang vi fjerner os selv fra familien, fjerner vi os selv fra Kongeriget (Kongens domæne).

Når vi ser Kongens konges herredømme komme over nogen, som er plaget, får de ro i sindet. Når vi ser Rigets herredømme komme over nogen med kræft, ser vi dem blive fri for kræft.

Mattæus 6:33 siger at "søg først Guds Riget". Hvad er Riget? Det afhænger af, hvad problemet er. Hvis du tjener nogen i fattigdom, ville det først være at søge Riget at bryde fattigdommens ånd, som derefter bringer dem til et sted med fremgang og velsignelse.

Udtrykket i denne bøn, der siger "søg først Guds riget" er ikke en fælles bøn fra "Gud, en dag vil jeg gå til himlen." Det er en specifik bøn fra, "Jeg leder efter Guds herredømme (Han's løsning), der skal realiseres i denne situation."

Jesus sagde i Matt. 12:28: "Hvis jeg kaster en dæmon ud af jer ved Guds ånd, så er Guds rige kommet over jer." Han betjente en person, der blev plaget af en dæmon og gjorde formålet klart, at - hvis Han fik dæmonen ud af denne person, er det kun fordi Guds rige kolliderede med mørkets riget og - Guds rige er overlegen/overordnet.

Det er vigtigt, at vi værdsætter, hvad himlen værdsætter, og himmelens højeste værdi er Guds nærvær. Som Kristi tilhængere er vi alle forkyndere af Riget. Vi sender ikke bare en besked ud; vi frigiver Han's nærvær. Vi er distributør af Han's herredømme.

Så at "søge først Guds riget" betyder, at vi i enhver given situation søger Guds løsning på dette problem. Hvilket betyder, at vi lige fra starten er nødt til at gå med et håb, der tror, at Gud har et svar nu på hvert problem, vi står over for.

Nogle gange får vi svaret (gennembrud) med det samme. Det er vores favorit! Nogle gange er der arbejde og stræben i lang tid. De er hårde, men de er nødvendige.

Når du ser og lytter til videoen ovenfor og i sin helhed på YouTube, beder vi dig om at blive velsignet. Vi beder om, at du bliver styrket og helbredt i din ånd, sjæl og legeme. Vi beder om, at du vil bevæge dig fremad i tro og frihed. Og vi beder om, at du vil opleve Han's rige her på jorden, som det er i himlen!

Afslutningsvis, vil du ikke bede denne bøn med os? ”Guds rige, kom. Guds vilje ske. Her på jorden, som den sker i himlen. Det er vores råb til dig, Far. Amen. ”

Handlingspunkt:
Fordyb dig i eller hvil i kun 25 minutter i Herrens nærværelse med denne "Jeg Overgive Alleting Til Dig" tilbedelsessession med Eric Gilmour på YouTube. Lad Helligånden komme over dig, når du sidder i stille tilbedelse. Anerkend med din sjæl - dit sind, vilje og følelser - at Gud er alt hvad du har brug for. Derefter skal du optage en hørbar besked fra en app efter eget valg og/eller skrive ned i en journal efter eget valg, hvad du hørte Helligånden indprenter i dit hjerte.


Bill Johnson seniorleder for Bethel Church, er en femte generation præst med en rig arv i Åndens gerninger. Han tjener et voksende antal kirker, der har indgået partnerskab med henblik på vækkelseg, og krydser kirkesamfundets linjer for at opbygge relationer som gør det muligt for kirkeledere at vandre både i renhed og kraft. Guds nuværende bevægelse har ført Bill ind i en dybere forståelse af sætningen "På jorden, som det er i himlen." Med himlen som model for vores liv og tjeneste lærer vi at genkende Helligåndens tilstedeværelse og følge Han's ledelse for at udføre Kristi gerninger og ødelægge djævelens gerninger.
OP